Ahonen Partners

fi Suomi enEnglish svSvenska deDeutsch

  • Framsidan
  • Dags för tillväxt
  • Kunskap
  • Kunder
  • Marknader
  • Kontaktuppgifter

Kunskap

Kunskapsområden

Att skaffa en djupgående kundförståelse på de internationella målmarknaderna

En djup förståelse för målgrupperna gör etableringen och tillväxten snabbare genom att identifiera marknadernas relevanta skillnader och likheter.

Planering av ny affärsverksamhet

Att skapa en helt ny kundorienterad affärsverksamhet eller ett nytt kundorienterat utbud bygger på workshops för innovationer/idékläckning. Vi går steg för steg genom en process vars resultat leder till ett flertal nya och testade verksamhetskoncept eller utbudsalternativ.

Planering av en kundfokuserad strategi

Kundfokusering förenar företagets, de anställdas och kundernas intressen, säkerställer strategins relevans för företagets kassaflöde på lång sikt samt riktar åtgärder mot det som är väsentligast med fokus på affärsverksamhetens tillväxt.

Att omsätta strategierna i praktiken

Strategiarbetet är onödigt om det inte förändrar verksamheten i vardagen. För att kunna omsätta strategiprocessen i praktiken är det därför oerhört viktigt att man tar – och får – med de anställda i strategiprocessen.

Mätare

De anställda agerar i enlighet med den feedback de får. Därför kan felaktiga eller bristfälliga mätare uppmuntra till deloptimering eller till agerande i strid med strategin. Korrekta mätare har en central roll när man bedömer om verksamheten överensstämmer med strategin samt utvärderar resultaten, vid belönande och säkerställande av förändringarnas varaktighet.

 

Copyright © 2011-2023 Ahonen Partners Oy, All rights reserved.
Ahonen Partners Oy | Kassaratie 3A | 00760 Helsinki
Puh. 050 591 2486 | www.ahonenpartners.fi

  • Framsidan
  • Dags för tillväxt
  • Kunskap
  • Kunder
  • Marknader
  • Kontaktuppgifter