Kunskapsområden
Att skaffa en djupgående kundförståelse på de internationella målmarknaderna
En djup förståelse för målgrupperna gör etableringen och tillväxten snabbare genom att identifiera marknadernas relevanta skillnader och likheter.
Planering av ny affärsverksamhet
Att skapa en helt ny kundorienterad affärsverksamhet eller ett nytt kundorienterat utbud bygger på workshops för innovationer/idékläckning. Vi går steg för steg genom en process vars resultat leder till ett flertal nya och testade verksamhetskoncept eller utbudsalternativ.
Planering av en kundfokuserad strategi
Kundfokusering förenar företagets, de anställdas och kundernas intressen, säkerställer strategins relevans för företagets kassaflöde på lång sikt samt riktar åtgärder mot det som är väsentligast med fokus på affärsverksamhetens tillväxt.
Att omsätta strategierna i praktiken
Strategiarbetet är onödigt om det inte förändrar verksamheten i vardagen. För att kunna omsätta strategiprocessen i praktiken är det därför oerhört viktigt att man tar – och får – med de anställda i strategiprocessen.
Mätare
De anställda agerar i enlighet med den feedback de får. Därför kan felaktiga eller bristfälliga mätare uppmuntra till deloptimering eller till agerande i strid med strategin. Korrekta mätare har en central roll när man bedömer om verksamheten överensstämmer med strategin samt utvärderar resultaten, vid belönande och säkerställande av förändringarnas varaktighet.